معرفی رشته مدیریت بازارگانی
دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی به منظور آماده ساختن دانشجویان برای مشاغل حرفه ای مدیریت در سازمان های بازرگانـی و موسسات دولتی و نیز ادامه تحصیل در دوره دکتری مدیریت، تدوین گردیده است. به طور دقیق تر هدف های برنامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی عبارت است از:
- آشنایی با وظایف اساسی سازمان های بازرگانی
- شناخت مسائل مبتنی بر مدیریت
- جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات
- ارزیابی راه حل ها و تصمیم گیری و اجرا
- شناخت شرایط متغیر اجتماعی، اقتصادی، تکنولوژیکی و سیاسی
- تطبیق برنامه های سازمان با شرایط جدید
آینده شغلی مدیریت بازرگانی
فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با اطلاعات وسیعی که در زمینههای مختلف مربوط به بازار، مباحث تدوین استراتژی های سازمانی، شناخت مشتریان و نحوه ارتباط با آنها، شناخت فرآیندهای فروش، بازاریابی و خدمات به مشتریان بازرگـانی و بازاریابی، روابط انسانی، امور مالی و اقتصادی پیدا می کنند، به خوبی میتوانند در سطح مدیران اجرایی در سازمان های بازرگـانی، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند. انتظار می رود که این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیت های بیش تری را در سطوح بالای سازمان عهده دار گردند. علاوه بر این فارغ التحصیلان این دوره می توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروزه در موسسات بزرگ از اهمیت زیادی برخوردار است مشغول به کار شوند.
گرایش های مدیریت بازرگانی
- گرایش بازاریابی
- گرایش بازرگانی بین المللی
- گرایش بازرگانی داخلی
- گرایش تجارت الکترونیکی
- گرایش کارآفرینی
- گرایش مدیریت استراتژیک
دروس ترم یک کارشناسی ارشد
- مدیریت استراتژیک پیشرفته (۲ واحد)
- نظریه های سازمان و مدیریت پیشرفته (۲ واحد)
- مدیریت منابع انسانی پیشرفته (۲ واحد)
- زبان تخصصی (۲ واحد)