معرفی رشته مدیریت کسب و کار
مدیریت کسب و کار یعنی کلیه عملیاتی که از تولید تا فروش و خدمات پس از فروش کالا یا خدمات را شامل می شود و به صورت مکرر اتفاق می افتد و به منظور پرورش مدیران کارآمد برای اداره سازمانهای اقتصادی – اجتماعی، تولیدی و خدماتی طراحی شده است.
از آنجا که در ایران آموزش مدیریت به سه شاخه اصلی بازرگانی، صنعتی و دولتی تقسیم می شود برای اکثر متقاضیان این گمان پیش می آید که مدیریت کسب و کار تنها در برگیرنده مباحث مدیریت بازرگانی است و به طور مثال برای مدیریت صنعتی باید به سراغ رشته دیگری رفت در حالی که این تصور کاملا اشتباه است.
آینده شغلی مدیریت کسب و کار
- اداره و راهبری مؤثر و کارآمد سازمان یا یک بخش تخصصی از آن نظیر بخش های تولیدی، بازاریابی و فروش، اطلاعات و مالی
- طراحی، هدایت و رهبری تحول در کل سازمان پس از کسب تجارب عملی در مدیریت
- کارآفرینی با ایجاد فعالیت های جدید در درون سازمان و یا ایجاد سازمانهای جدید
- ارائه خدمات مشاوره ای و مطالعاتی در زمینه های مزبور به مدیران سازمانهای اقتصادی و اجتماعی
- ایجاد تحول در یک بخش تخصصی سازمان
توسعه کشور و ارتقاء استاندارد زندگی در آن مستلزم بهبود و ارتقاء کیفیت مدیریت در سازمانهای اقتصادی و اجتماعی است. با بهبود مدیریت است که میتوان بهرهوری را افزایش داد و از ظرفیتها و امکانات موجود، کالا و خدمات بیشتری را تولید نمود و ظرفیتهای زیادتری را بوجود آورد.
گرایش های مـدیریت کسب و کار
- گرایش استراتژی
- گرایش بازاریابی
- گرایش رفتار سازمانی و منابع انسانی
- گرایش سیستمهای اطلاعاتی و فناوری اطلاعات
- گرایش عملیات زنجیره تأمین
- گرایش فناوری
- گرایش مالی
دروس ترم یک کارشناسی ارشد
- مدیریت استراتژیک (۳ واحد)
- زبان تخصصی (۲ واحد)
- نظریه های سازمان و مدیریت (۳ واحد)